• 1401/09/13 - 07:15
  • تعداد بازدید خبر : 1489
  • زمان مطالعه: 1 دقیقه

برای اولین بار تزریق آمپول آواستین داخل چشم در بیمارستان شهید بهشتی بندرانزلی انجام شد.

 

به گزارش روابط عمومی بیمارستان شهید بهشتی بندرانزلی؛ جهت بهبود خدمت رسانی به بیماران ،تزریق داخل چشمی "آواستین " در بیمارستان شهید بهشتی بندرانزلی توسط دکتر آرش پور حبیبی -فوق تخصص چشم و شبکیه آغاز شد.

آواستین چیست؟

در گذشته برای درمان و پیشگیری از برخی بیماری های چشمی پزشک معالج اقدام به درمان بیماری با تجویز قطره و قرص می کردند، که امروزه با پیشرفت علم پزشکی دارویی به نام آواستین تولید شده است که یک نوع آنتی بادی می باشد و در درمان بیماری های چشمی تجویز می شود.

 

نحوه ی تزریق آواستین در چشم

تزریق آواستین بنا به تشخیص پزشک در دو چشم همزمان یا با فاصله چند روز انجام می شود که این تزریق در اتاق عمل و با استفاده از قطره های بی حس کننده چشم را برای تزریق آماده می کنند و با استفاده از سر سوزن خیلی ظریف این تزریق را انجام می دهند که پس از تزریق چشم را به مدت یک تا دو ساعت پانسمان می کنند.

لازم به ذکر است:یکی از عوامل مهم نابینایی در جهان، درگیری شبکیه چشم در بیماران دیابتی می‌باشد . داروی آواستین به صورت ترکیبی با تریامسینولون در تورم شبکیه ناشی از دیابتیک رتینوپاتی و انسداد ورید شبکیه تزریق می‌گردد که مانع از رشد عروق جدید خواهد شد و این امر در حفظ بینایی بسیاری از بیماران مؤثر و موجب جلوگیری از کاهش بینایی شدید خواهد شد.

  • گروه خبری : اخبار بیمارستان انزلی
  • کد خبر : 96450
مدیر سایت
خبرنگار

مدیر سایت

تصاویر

تعداد نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

آخرین بروز رسانی : 1401/09/13 07:15