واحد فنآوری اطلاعات بیمارستان آموزشی شهید بهشتی بندرانزلی دارای فعالیت های تخصصی در زمینه های نرم افزار و شبکه و هم اکنون به ارائه خدمات و گسترش فعالیت های الکترونیکی مشغول می باشد.
ساختار و فضای فیزیکی:
این واحد دارای یک واحد کامپیوتر میباشد که به اتاق کار و مرکز سرور تقسیم شده است.
تلفن داخلی 285 تلفن مستقیم : 44505042
وضعیت نیروی انسانی
مسئول واحد : مهندس فریماه باقری(کارشناسی ارشد رایانه)
کارشناسان رایانه :مهندس ساره محمدعلیان(کارشناسی ارشد رایانه)- مهندس سینا محمدی منش-مصطفی جلایری راد(کارشناس رایانه)
ساعات کاری:ساعات اداری و در ایام تعطیل برنامه حضور و آنکالی به مدیریت ارائه می شود.
شرح وظایف واحد فناوری اطلاعات بیمارستان:
· نصب وراه اندازی سیستمهای کامپیوتری بیمارستان
· مشارکت درراه اندازی شبکه های کامپیوتری باهماهنگی مرکزITدانشگاه
· بازدید دوره ای ازرایانه های بیمارستان و رفع عیوب سخت افزاری و نرم افزاری
· انجام تنظیمات مربوط به شبکه جهت اتصال به اینترنت باهماهنگی مرکز IT دانشگاه
· آموزش و راهنمایی پرسنل جهت رفع مشکلات سخت افزاری ونرم افزاری
· پیشنهاد مشخصات تجهیزات شبکه مورد نیاز و برآورد قیمت آنها با هماهنگی مرکزITدانشگاه
· همکاری درنصب و راه اندازی و آموزش نرم افزارهای مربوط به حوزه خود
· تهیه برنامه آموزشی برای کارکنان مربوط به واحد خود و پیگیری و نظارت بر حسن اجرای برنامه
· همکاری در مطالعه و ارزیابی فعالیتها و سیستمها و روشهای موجود و ارائه پیشنهادات اصلاحی در جهت نیل به اهداف سازمانی
· عیب یابی شبکه LANواحد مربوطه و رفع عیوب با هماهنگی مرکز IT دانشگاه
· نصب و راه اندازی نودهای جدید در واحد مربوطه و نظارت بر اجرای آن
· تست و تأیید طرحهای شبکهLAN واحد مربوطه
· پیگیری علل سخت افزاری بروز اختلال یا قطع اینترنت
· بررسی و کارشناسی کارکرد و اختلالات موجود درشبکه بیسیم واحد مربوطه
· نظارت بر امنیت شبکه در واحد مربوط
· کارشناسی فنی در تهیه نرم افزار برای واحد مربوطه وارائه گزارش مکتوب زیر نظرمرکز IT دانشگاه
· ارائه مشاوره جهت استفاده از تجهیزات جدید
· کارشناسی و نظارت بر کارکرد فنی نرم افزارهای واحد مربوطه
· آنها و اصلاح محل استقرار و کاربر آن در صورت جابجائی، به مرکزآمار و فن آوری
· رفع اشکالات کاربران اتوماسیون اداری
· نصب واصلاح ویندوز رایانه های واحد مربوطه و انجام تنظیمات مربوطه و سایر برنامه های کاربردی مور دنیاز
· مدیریت و پشتیبانی از سیستم HISکه شامل موارد ذیل می گردد:
· آموزش استفاده از سیستم به کاربران واحدها
· رفع اشکالات کاربران در ثبت اطلاعات
· انجام تعاریف سیستم شامل تعریف کاربران، تعریف بیمه ها به همراه جزئیات بیمه ای، تعریف اقدامات و ...
· بررسی فرایندهای سیستم و ارائه راهکار مناسب